Преводи на оригинални творби на френския професор педагог и основател на Спиритизма Алан Кардек, послания на медиума Шико Шавиер и други автори по теми като смъртта, живота в отвъдното, прераждането, изкуплението, самоубийството, обсебването, болестите, духовете и помощ за живите загубили свои близки.

понеделник, 6 юли 2020 г.

Урок 27 ПРОГРЕСИВНИ ТРАНСМИГРАЦИИ - превъплъщения на Духа, смисъл на телесното съществуване

Онлайн Курс Принципи на Спиритистката Доктрина
по Книга на Духовете, на Алан Кардек

УРОК 27
ПРОГРЕСИВНИ ТРАНСМИГРАЦИИ - превъплъщения на Духа, смисъл на телесното съществуване


189. Дали Духът се радва на пълнотата на своите способности от началото на неговото формиране?
„Не, защото за Духа, както и за човека, съществува детство. В самото си начало животът на Духа е само инстинктивен. Той едва осъзнава себе си и действията си. И така интелигентността се развива малко по малко. "
190. Какво е състоянието на душата в нейната първа инкарнация?
„Аналогично състояние на детството в телесния живот. Нейния интелект само започва да се отваря. Може да се каже, че душата репетира за живота. "
191. Нашите диваци представляват ли едни души в детството им?
"Едни души в относително детство, тъй като те вече са развити души, тъй като вече имат страсти."
а) Тогава страстите знак за развитие ли са?
„На развитие, да; но все пак не и на съвършенство. Те са знак за активност и самосъзнание, защото в примитивната душа, интелекта и животът се намират в състояние на зародиш. “
Коментар на Кардек: Животът на Духа като цяло има същите фази, които наблюдаваме в телесния живот. Той постепенно преминава от ембрионално състояние към детството, за да пристигне, след последователни периоди, в състоянието на възрастен. Това е състояние на съвършенството, с разликата, че за Духа няма упадък, нито немощ, както е в телесния живот; че вашият живот, който е започнал, няма да има край; че ще му е необходимо огромно време, от наша гледна точка, за да се премине от духовното детство към цялостно развитие; и че неговият напредък се постига не само в един единствен свят, но живеейки в различни светове. Животът на Духа, следователно, е съставен от една поредица от телесни съществувания, всяка от които представлява една възможност за него да напредва, по същия начин, както всяко телесно съществуване е съставено от една поредица от дни, във всеки от които човека получава допълнителен опит и обучение. Но точно както в живота на човека има дни, които не дават никакъв, и за Духа има телесни съществувания, от които той не жъне никакви резултати, защото не е знаел как да се възползва от тях.
192. Може ли човек живеейки безупречно в настоящия си живот да прескочи всички степени на скалата за усъвършенстване и да стане чист Дух, без да преминава през другите междинни степени?
„Не, защото това, което човек преценява за идеално, далеч не е съвършено. Има качества, които са непознати и непонятни за него. Той може да е толкова съвършен, колкото неговата земна природа позволява, но това не е абсолютно съвършенство. Това, което се случва с Духа, е това, което се случва с детето, което, колкото и преждевременно да се развива, трябва да премине през юношеството, преди да достигне възрастта на зрялост; същото е и с пациента, който за да възстанови здравето си, трябва да премине оздравителен период. И освен това Духът трябва да напредва и в науката и морала. Ако той е напреднал само в едната посока, важно е да се придвижи напред в другата, за да достигне върха на скалата на съвършенството. Въпреки това, колкото повече човек върви напред в настоящия си живот, толкова по-малко продължителни и болезнени ще бъдат тестовете, които следват."
а) Може ли поне един човек в настоящия живот със сигурност да подготви за себе си едно бъдещо съществуване, което е по-малко изпълнено от горчивини?
"Без съмнение. Той може да намали дължината и трудностите на пътя. Само небрежният човек винаги остава в една и съща точка. "
193. Може ли един човек в своето ново съществуване да слезе по-ниско, отколкото се намира в настоящето?
„По отношение на социалното положение, да; но не и по отношение на неговия прогрес като Дух. "
194. Възможно ли е в едно ново въплъщение душата на един добър човек да оживява тялото на един мошеник?
"Не, тъй като той не може да деградира."
а) Възможно ли е душата на един покварен човек да стане душа на добър човек?
„Да, ако се е разкаял. Тогава това представлява една награда за него в резултат на усилията му да се промени."
Коментар на Кардек: Маршът на духовете винаги е прогресивен, никога не върви назад. Те постепенно се издигат в йерархията и не слизат по-надолу от категорията, до която са се изкачили. В различните си телесни съществувания те могат да паднат надолу като хора, но не и като духове. По този начин душата на един властелин на Земята може по-късно да оживи най-смирения работник и обратно, поради което сред хората ранговете често са в обратната зависимост на извисеността на моралните качества. Ирод беше цар, а Исус беше дърводелец.
195. Възможността да се усъвършенстваме в друго съществуване не кара ли определени хора да продължат по грешния път, завладени от идеята, че те ще могат винаги да се коригират по-късно?
„Този, който мисли така, не вярва в нищо и идеята за вечното наказание не би го възпряла повече от която и да било друга, защото неговия разум я отблъсква. Подобна идея предизвиква неверие към всичко. Ако бяха използвани само рационални средства за наставление на хората, нямаше да има толкова много скептици. Всъщност един несъвършен Дух по време на телесния живот може да мисли така, както казвате; но, освободен от визията на материята, той ще разсъждава другояче, веднага щом установи, че е направил грешно изчисление, и тогава противоположното чувство ще го въведе в новото му съществуване. Ето как се постига напредък и затова на Земята хората не са еднакво напреднали. Някои вече имат опита, който на други им липсва, но малко по малко ще го придобият. От тях зависи да ускорят своя напредък или да го забавят за неопределено време. "
Коментар на Кардек: Човекът, който заема едно лоша положение, желае да го промени възможно най-скоро. Този, който е убеден, че премеждията на земния живот са резултат от неговите несъвършенства, ще се опита да гарантира едно ново, по-малко болезнено съществуване за себе си и тази идея ще го отклони по-бързо от пътя на злото, отколкото идеята за вечния огън, в който той не вярва.
196. След като Духовете не могат да се усъвършенстват, освен посредством премеждията на телесното съществуване, следва ли, че материалният живот е един вид тежко пречистващо изпитание, през което трябва да преминат всички същества в духовния свят, за да достигнат съвършенство?
„Да, точно така. Те се усъвършенстват в тези тестове, като избягват злото и прилагат доброто; и все пак, единствено като измине повече или по-малко време, в зависимост от усилията, които полагат; само след много последователни прераждания или пречиствания те достигат целта, към която вървят. "
а) Тялото ли влияе на Духа, така че той да се подобрява, или Духът е този, който влияе на тялото?
„Вашият Дух е всичко; тялото ви е една обикновена дреха, която гние: това е всичко. “
Коментар на Кардек: Сокът от лозата ни предлага едно материално сравнение на различните степени на пречистване на душата. Той съдържа течност, наречена спирт или алкохол, но отслабен от огромно количество чужди материали, които променят същността му. Той достига абсолютна чистота само след множество дестилации, всяка от които е лишена от някои примеси. Тялото е казана, в който душата трябва да влезе, за да се пречисти. Чуждият материал е подобен на периспирита, който също се пречиства, докато Духът се приближава към съвършенство.
„Книга на Духовете“ онлайн от този списък с книги: http://spiritismallankardecbg.blogspot.com/p/blog-page_60.html
Очакваме вашите коментари, въпроси или просто мнение под статията в сайта или във фейсбук група Спиритизъм/ Spiritism - https://www.facebook.com/groups/704234613047102/
Всички досегашни уроци от онлайн курса може да намерите тук: http://spiritismallankardecbg.blogspot.com/p/blog-page_12.html


Няма коментари:

Публикуване на коментар