Преводи на оригинални творби на френския професор педагог и основател на Спиритизма Алан Кардек, послания на медиума Шико Шавиер и други автори по теми като смъртта, живота в отвъдното, прераждането, изкуплението, самоубийството, обсебването, болестите, духовете и помощ за живите загубили свои близки.

петък, 2 април 2021 г.

Глава 43 Преди срещата – работата на една Спиритистка група през погледа на духовния наставник

ПРАТЕНИЦИТЕ, психографирана чрез медиума Шико Шавиер, духовен автор Андре Луис

Глава 43 Преди срещата – работата на една Спиритистка група през погледа на духовния наставник

Духовната подготовка за срещата беше активна и сложна. Пристигнахме обратно в резиденцията на дона Изабел, когато оставаха само няколко минути до 18 часа и салона вече беше пълен с активни работници.

Наблюдавайки с учудване определени операции, аз зададох няколко въпроса на нашия съветник, който добродушно ми разясни:

- Осъществяването на една ефективна сесия за духовна работа не е толкова просто нещо. Когато открием инкарнирани другари, които са отдадени на службата с преданост и кураж, освободени от опасения, нездравословни преживявания и неоправдано безпокойство, ние мобилизираме големи ресурси в полза на необходимия успех.

Ясно е, че не можем да подпомагаме инфантилни дейности в тази област. Онези, които не желаят да се погрижат за подобни задължения с дължимата сериозност, могат да очакват неизбежна среща с по-несериозни духове, тъй като физическата смърт не означава автоматично обновление за онзи, който не се е стремял да обнови себе си. Там, където се събират лекомислени души, уви ще има и лекомислие. В случая с Изабел обаче конструктивните ѝ усилия трябва да бъдат подпомогнати. Във всички сектори на еволюцията естествено е искреният и ефективен работник винаги да получава все по-обширни ресурси. Навсякъде, където се открие дейност на доброто, там ще се установи духовно сътрудничество от по-висш ред.

Любезният приятел замълча.

Продължих да наблюдавам трудоемките дейности на някои събратя, които разделяха залата по уникален начин, използвайки дълги флуидни ленти. Анисето се притече на помощ на моето недоумение, като обясни внимателно:

- Тези приятели извършват дейност по опазване и наблюдение. В работата тази вечер ще бъдат включени няколко десетки страдащи и е от съществено значение да бъде ограничена зоната на влияние в този семеен храм. За това нашите спътници подготвят необходимите магнитни разделения.

С възхищение забелязах, че те магнетизират самия въздух.

Нашият инструктор обаче любезно ни информира:

- Не се впечатлявайте, Андре. В нашите служби магнетизмът е преобладаващата сила. Ние сме принудени да го използваме в голям мащаб.

И, усмихнат, той заключи:

- Дори жреците на древен Египет са знаели, че за да постигнем определени ефекти е от съществено значение атмосферата да се импрегнира с духовни елементи, насищайки я с положителни стойности на нашата воля. За разпръсването на светлините на Евангелието към дезинкарнираните, са необходими разнообразни и сложни мерки, без които всичко би довело до увеличаване на смущенията. Този център е мъничък, погледнат от материална гледна точка, но за нас духовете има голямо значение. Необходимо е да сме бдителни, нека не го забравяме.

Докато дейностите по духовната подготовка продължаваха да бъдат интензивни, Дона Изабел и Жоаниня, в друго ниво на службата, пристигнаха в залата, предприемайки различни приготовления. Те без да пестят усилия използваха метлата и четката за прах. Покриха масата със снежно бяла покривка и донесоха малки съдове с чиста вода.

По една заповед на един от началниците на този домашен храм наблюдаващите стражи бяха разпръснати из простото жилище. И в най-малките детайли си личеше благородният надзор на духовните благодетели. Във всичко имаше ред, служение и простота.

Скоро няколко минути след 18 часа започнаха да пристигат нуждаещите се от невидимата за обикновения човек сфера.

Ако на обикновените създания им беше дадено дори един поглед – колкото и мимолетен да е – да видят едно събрание на дезинкарнирани духове, в състояние на безпокойство и страдание, поведението им доста би се променило в нормалния живот. В това твърдение трябва да включим и повечето от самите спиритисти, които редовно присъстват на учебните събрания, но са чужди на самообразователните усилия, пазейки една неясна идея за духовността, но загрижени да се придържат към свойствения си егоизъм. Картината на индивидуалните поправки, след смъртта на тялото, е толкова обширна и разнообразна, че не намерих думи да определя огромната си изненада.

Тези скелето-подобни лица предизвикаха състрадание. Разстроени създания пристигаха в светилището на малки купчинки, последвани от братски съветници. Приличаха на вдигнати от смъртното легло трупове. Някои се придвижваха с големи трудности. Имахме пред очите си една правдоподобна среща на „куцо и сакато”, според евангелския символ.

- По-голяма част от тях - обясни Анисето - са събратя унили и огорчени, които желаят обновлението, без да знаят как да стартират тази задача. Тук можем да наблюдаваме единствено страдащи от такъв характер, защото семейното светилище на Исидоро и Изабел не е подготвено да приема умишлено зли същества. Всеки център има своето предназначение.

Всъщност новодошлите показваха дълбока мъка в изражението на лицето си. Многобройни бяха плачещите госпожи. Картината беше покъртителна. Някои създания държаха ръце върху корема си или притискаха наранени зони. Не бяха малко тези, които носеха превръзки и ленти.

- Много от тях - каза наставникът - все още не искат да приемат реалностите на телесна смърт. И всички тези хора, като цяло, са затворници на идеята за болестта. Съществуват хора, и вие като лекари сте ги опознали доста добре, които култивират болести с истинско удоволствие. Те се влюбват в точните диагнози, те следят в тялото с неописуем плам за проява на патологични признаци, изучават теорията на болестта, на която са преносители така, както никога не са анализирали една справедлива отговорност от сферата на ежедневните си задължения и когато не разполагат с информацията от книгите, те се радват на дългото внимание на лекарите, на щателните грижи на медицинските сестри и на дълги дисертации относно болестта, на която са доброволни затворници.

Оцелявайки от дезинкарнацията за тях е много трудно да се съгласят с истината, тъй като те продължават да поддържат главната си идея. Понякога по сърце те са добри души, отдадени на кръвната си фамилия и полезни в ограничената сфера на разбиране, в която действат, но въпреки това те са натоварени психически с лоши навици за много последователни векове. 

И с един различен жест, нашият инструктор отбеляза:

- На всички ни е нужно време, за да избягаме от старата обвивка на индивидуализма и егоцентризма. Визията за Общото Благо струва висока цена и не винаги сме готови да я платим. Не искаме да се отказваме от стаите си вкусове, отбягваме да правим достойни саможертви. При тези обстоятелства преобладаващия свят за дезинкарнираната душа, за едно дълго време, е персоналното царство на нашите нисши творения. За това онези, които са култивирали болестта с обожание, се предават на нейната империя. Логично е, когато сме инкарнирани, да дадем всичката помощ на физическото тяло, което работи за нас като една свещена ваза, но лекуването на здравето и пристрастяването на ума са две по същество антагонистични нагласи помежду си.

Лекцията беше изключително образователна; и все пак нарастващият брой на нуждаещите се създания ни призова за сътрудничество. Мнозина плачеха тихо, други стенеха с по-силен глас.

След една дълга пауза Анисето предупреди:

- Да отидем на службата. За нас, духовните колеги, нашата работа вече е започнала. Молитвата и усилията на инкарнираните спътници ще представляват границата, до където да се разпростре тази среща за помощ и просветление в Исус Христос.

Всички преведени глави на книга Пратениците, на Шико Шавиер, тук: http://spiritismallankardecbg.blogspot.com/p/blog-page_46.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар