Kнига Пратениците, чрез медиума Шико Шавиер
Може да си припомните предишните глави (46 та глава), където започва Спиритистката среща чиито ефект и наблюдения следват в тази глава:
Глава 47 В активна работа - наблюдения по време на срещата за духовно подпомагане
Тълкуването на Бентес, подчиняващо се на вдъхновението на един емисар с благородна позиция, присъстващ на събранието, беше прието с общо уважение, в кръга на дезинкарнираните същности.
В сферата на инкарнираните обаче нямаше и следа от хармония. Наблюдава се значителна нестабилност на мисълта. Тревожното очакване на присъстващите нарушаваше вибрационния поток. От време на време се изненадвахме от определени дисбаланси, които засягаха особено медиумизма на Дона Изабел и възприемчивата позиция на коментатора, които сякаш губеха „нишката на идеите“, както бихме се изразили на популярен език. Активните сътрудници възстановяваха ритъма доколкото е възможно. Забелязахме, че някои инкарнирани братя останаха твърде неспокойни. Особено най-новите в доктриналните познания проявяваха огромна безотговорност. Умът им ги отвеждаше далеч от назидателните коментари. Техните ментални образи се виждаха отчетливо. Някои бяха привързани към домакинските задължения, други бяха нетърпеливи, че не се радват на непосредствена реализация на целите, които са ги довели до там.
Анисето, който не пропускаше възможност да ни предостави нови разяснения, отбеляза дискретно:
- Много изследователи на Спиритизма се занимават с проблема на концентрацията в творби от духовно естество. Не са малко онези, които определят стандарт за външния аспект на човека, който се концентрира, които изискват определено телесна поза и, които очакват бързи резултати в дейности от този сорт.
Онези, обаче, които казват, че се концентрират, неизменно имат предвид акта на „събиране на нещо съвкупно“. Но, ако инкарнираните приятели не вземат сериозно отговорностите, които ги касаят, извън залата на спиритистката практика, ако, евентуално са култиватори на лекомислие, безразличие, умишлена и непрекъсната грешка, на инат, на вътрешно неспазване на съветите за съвършенство предавани на другите, какво биха могли да концентрират в мимолетните моменти на духовна служба? Добрата концентрация изисква правилен живот. За да се обединят мислите ни едни с други, осигурявайки потенциал за благородно единение за Добро, подготвителната работа, която включва умствена активност в размишление от по-висш ред е съществено важна. Едно вътрешно отношение на разпуснатост пред получените евангелски уроци не може да предостави на вярващия или на сътрудника нужната концентрация на духовни сили в службата по извисяване, просто защото те се отдават само за няколко минути седмично на принудителни мисли за християнска любов. Както можете да видите, темата е сложна и изисква дълги размисли и поучения.
Аз започнах да обръщам повече внимание на инкарнираните участници. Ако не беше предаността на служителите от нашето ниво, никаква конкретна полза не би била възможна.
Изидоро и други отдадени приятели работеха с плам, пробуждайки някои спящи и пренастройвайки мислите на някои, на които им липсваше бдителност, за да неутрализират определени вредни влияния.
Разбрах, че непосредствените ползи от доктриналните поучения на Бентес бяха много по-забележими сред дезинкарнираните. В тяхната група нямаше и един, който да не е получил директна утеха и висше успокоение.
Завършвайки тълкуванието, точно преди Дона Изабел да се заеме със задачата по рецептите , забелязах, че една дезинкарнирана жена се приближава към Изидоро, като попита емоционално:
- Би ли било възможно, братко мой, да се застъпиш за мен пред нашите съветници относно възможността за директна комуникация с дъщеря ми, която присъства на срещата? Сигурна съм, че с надлежно разрешение нашата Изабел ще обърне внимание на майчините ми тревоги.
Попитаният показа искрено желание да бъде полезен, но след като обмени няколко думи с най-старшия инструктор на събирането, който стоеше между медиума и духовния лектор, донесете отговора някак смутено, за голяма моя изненада:
- Сестро моя - каза той - нашият благороден Анселмо не смята вашата молба за осъществима. Той увери, че вашата дъщеря още не е в състояние да може да получи тази благословия. Сега тя има нужда да засвидетелства в света това, което е научила от вашия пример, докато бяхте инкарнирана, и трябва да остане в арената на възможностите, без да лежи на ръцете ви толкова много.
И тъй като жената беше съкрушена, Изидоро продължи с братски тон:
- Не само поради това, приятелко, нашият инструктор се чувства принуден да пренебрегне молбата. Мярката би донесла сериозни неудобства за вашето майчинско чувство. На еволюционното положение, на което се намира, и като се има предвид придобитият стар навик, дъщеря ви би се вкопчила прекалено във ваше съдействие. Тя би се привързала към любимата си и чувствителна майка, и може би сестро, вие бихте била обезпокоена в новата си духовна кариера. Тя трябва да бъде по-свободна за да свидетелства за наученото, докато вашето сърце трябва да остане свободно, поради благородните заслуги, спечелени с цената на потта и сълзите ви, докато бяхте на Земята. Имайки предвид обаче свещения характер на любовта в нейния майчин аспект, нашите съветници не могат да предоставят на дъщеря ви правото да ви безпокои. Разбирате ли? Не се измъчвайте от тази преходна невъзможност. Спомнете си, че всички ние сме деца на Бог. Господ разполага с ресурсите, за да се погрижи за дъщеря ви вместо вас. По отношение на останалото, нека се радваме на нашите служби. Не забравяйте, че помощта макар да не може да се получи в директно, ние можем да прибегнем до косвен метод. Кой знае? Утре вероятно ще можете да се срещнете със своята дъщеря в съня.
Жената се усмихна, утешена, и каза:
- Вярно е. Трябва да разбера новата си ситуация.
В този момент един приятелски дух се приближи към Исидоро и го помоли:
- Скъпи мой, бих оценила вашата помощ към предписващите рецепти, за да предоставят нови насоки за Амаро. Моят племенник се нуждае от подкрепа за физическото си здраве.
Духовният съпруг на Изабел придоби замислен израз и отговори:
- Не мога, приятелю мой, не мога. Ако Амаро поиска и пишещите рецепти отстъпят, всичко ще е много добре; но вие знаете, че нашият пациент е много непокорен. Аз вече му предоставях получаването на медицински съвети от нашия план, пет пъти, без той да отговори на нашите усилия. Той не се решава да закупи посочените лекове, а когато ги получи, благодарение на приятели, той пренебрегва часовете за прием и смята себе си за по-висш от метода.
Той остро критикува получените указания и ги използва с презрение. Естествено, това не ме притеснява, както възрастния човек не се дразни от играта на едно дете; но вие трябва да разберете, че си имаме работа с една много свещена сфера и нямаме време да губим с онези, които се радват на игрите. Освен това, не би бил благотворителен акта на даване на тези, които не искат да получат.
Изидоро говореше с тон на братска доброта, който премахваше надалеч всички характеристики на сурова откровеност. Разбрах, че за да служи на толкова много хора и да си проправи път между толкова разнородни цели, не би било възможно да ако третираше нещата по различен начин.
Службата продължи с изключително голям образователен пример за мен и Висенте. Усилията на духовните медици, съюзени с безкористността на посредника, трогнаха моето сърце. Всъщност беше необходимо голямо себеотрицание, за да се поеме компактната и многочислена работа в сектора на помощта за инкарнираните, защото малко членове на групата изглеждаха да поддържат отношение, съответстващо на възвишената братска всеотдайност в името на Учителя.
Анисето обаче, познавайки мислите ми, заговори с доброта:
- Един ден, Андре, с помощта на Исус ще разбереш, че е по-добре да служиш, отколкото да ти служат; по-красиво е да даваш, отколкото да получаваш.
Няма коментари:
Публикуване на коментар