1019 въпроси и отговори получени от Духове от висш ранг чрез медиуми |
Урок 2, Книга на Духовете, Алан Кардек
от 10 до 16 въпрос
Очакваме вашите коментари, въпроси или просто мнение под статията в сайта или във фейсбук група Спиритизъм/ Spiritism - https://www.facebook.com/groups/704234613047102
Аудио Урок 2:
Нашия превод на въпросите, които изучаваме тази седмица:
Свойства на Божественото
10. Може ли човек да разбере същностната природа на Бога?
"Не; на него му липсват сетивата, необходими за разбирането му."
11. Човек някога ще бъде ли в състояние да разбере тайната на Божественото?
"Когато умът му вече няма да бъде затъмнен от материята и когато, чрез своето съвършенство, той ще е приближил себе си до Бога, той ще Го види и ще Го проумее."
Коментар на Кардек: Непълноценността на човешките способности прави невъзможно човека да разбере същностната природа на Бога. В ранното детство на човечеството човекът често обърква Създателя със създаденото и приписва на първото несъвършенствата, които са присъщи на второто. Но пропорционално на развитието на неговото морално чувство, мисълта му прониква по-дълбоко в сърцевината на нещата; тогава той има една правдива идея за Божественото, въпреки че тя винаги е непълна и повече в съответствие със здравия разум.
12. Ако ние не можем да разберем същностната природа на Бога, можем ли да получим представа за някои от Неговите съвършенства?
"Да, за някои от тях. Човекът ги разбира по-добре пропорционално на своето издигане над материята; зърва ги с мисълта си."
13. Когато казваме, че Бог е вечен, безкраен, неизменен, нематериален, уникален, всемогъщ, върховно справедлив и добър, имаме ли пълна представа за Неговите качества?
„От ваша гледна точка, да, защото вярвате, че обхваща всичко. Но знайте, че има неща, които са над интелигентността на най-интелигентния човек, които вашият език, ограничен до вашите идеи и усещания, няма средствата да изрази. Всъщност разумът ви казва, че Бог трябва да притежава тези съвършенства в най-висша степен, защото ако дори само едно липсва или Той не притежава в най-върховна степен, той не би бил най-висш от всички, и следователно не би бил Бог. За да бъде над всички неща, Бог не трябва да подлежи на никакви превратности (резки промени) и всякакви несъвършенства, които въображението може да представи.“
Коментар на Кардек: Бог е вечен. Ако Той имаше едно начало, то щеше да означава че е произлязъл от небитието или Той самия е бил създаден и предшестващо го същество. Ето как стъпка по стъпка ние се връщаме към безкрайността и вечността.
Той е непроменящ се. Ако Той беше обект на промяна, законите, управляващи Вселената, нямаше да имат стабилност.
Той е нематериален. Това означава, че неговата природа се различава от всичко, което наричаме материя. В противен случай Бог не би бил неизменен, защото би бил подложен на трансформациите на материята.
Той е уникален. Ако имаше много богове, нямаше да има съществува нито единство на виждането, нито единство на силата в подреждането на Вселената. Той е всемогъщ, защото е единствен. Ако Той не притежаваше суверенната сила, би съществувало нещо по-могъщо или толкова могъщо колкото него, което означава че тогава не Той ще е създал всички неща, и онези, които не е сътворил Той щеше да са дело на един друг Бог.
Бог е суверенитет справедлив и добър. Провиденческата мъдрост на божествените закони се разкрива толкова ясно и в най-малките неща, колкото и в най-големите и тази мъдрост прави невъзможно да се съмняваме нито в Божията справедливост, нито в Неговата доброта.
Пантеизъм
14. Бог едно различаващо се от Вселената същество ли е, или според мнението на някои Той е резултат от всички сили и интелекта на Вселената?
"Ако последното беше истина, Бог нямаше да бъде Бог, защото Той би бил следствието, а не причината; Той не може да бъде едновременно и причина, и следствие."
„Бог съществува. Не можете да се съмнявате в неговото съществуване и това е една съществена точка. Не се стремете да отидете отвъд Него; не се губете в лабиринт, който за вас е без изход. Това не би ви направило по-добри, но би ви направило малко по-горди, като ви накара да си повярвате, че знаете нещо, когато в действителност вие няма да знаете нищо. Оставете следователно настрана всички тези системи. Вие имате достатъчно неща, за които да мислите, които ви засягат много повече, като започнете от самите себе си. Изучете собствените си несъвършенства, за да може да се отървете от тях; това ще бъде много по-полезно за вас, отколкото напразният опит да проникнете в непроницаемото “.
15. Какво трябва да се мисли за мнението, според което всички природни тела, всички същества, всички кълба на Вселената представляват части от Божествеността и съставляват в своята цялост самата Божественост; с други думи какво да мислим за Пантеистичната теория?
„Човекът, неспособен да направи себе си Бог, иска да стане поне една част от Бог.“
16. Онези, които изповядват това учение, твърдят, че намират в него демонстрацията на някои от Божиите атрибути: тъй като световете са безкрайни, следователно Бог е безкраен; тъй като никъде няма празнота или небитие, тогава Бог е навсякъде; След като Бог е навсякъде, тъй като всичко е неразделна част от Бога, той дава основание на всички явления на Природата да бъдат интелигентни. Какво може да се противопостави на този аргумент?
„Разумът. Размишлявайте със зрялост и няма да ви е трудно да разпознаете неговата абсурдност. “
Тази доктрина прави Бог едно материално същество, което, макар и надарено с върховен интелект, в голяма степен би било това, което представляваме ние в малка степен. Но тъй като материята се променя непрекъснато, то Бог, ако тази теория беше истинна, нямаше да има никаква стабилност; той би бил обект на всички превратности, дори на всички нужди на човечеството; Щеше да му липсва едно от основните качества на Божествеността: неизменност. Свойствата на материята не могат да бъдат приписвани на Бог, без той да бъде понижен преди нашето разбиране и няма тънкости на софистиката, които да решат проблема с неговата вътрешна природа. Ние не знаем всичко каквото Бог представлява, но ние знаем Той какъв трябва да бъде, а системата, с която си имаме работа, е в противоречие с най-съществените му свойства. Тя бърка Създателя със създанието, точно както ние би трябвало да смятаме, че гениалната машина е неразделна част от механика, който я е изобретил. Божият интелект се разкрива в Неговите творби като интелекта на художника в неговата картина; но Божиите дела не са самия Бог, тъй както картината не е художника, който я е замислил и изпълнил.
„Книга на Духовете“ онлайн от този списък с книги: http://spiritismallankardecbg.blogspot.com/p/blog-page_60.html
Очакваме вашите коментари, въпроси или просто мнение под статията в сайта или във фейсбук група Спиритизъм/ Spiritism - https://www.facebook.com/groups/704234613047102/
Всички досегашни уроци от онлайн курса може да намерите тук: http://spiritismallankardecbg.blogspot.com/p/blog-page_12.html
Няма коментари:
Публикуване на коментар