Преводи на оригинални творби на френския професор педагог и основател на Спиритизма Алан Кардек, послания на медиума Шико Шавиер и други автори по теми като смъртта, живота в отвъдното, прераждането, изкуплението, самоубийството, обсебването, болестите, духовете и помощ за живите загубили свои близки.

понеделник, 20 юли 2020 г.

Урок 29 ФИЗИЧЕСКИ И МОРАЛНИ ПРИЛИКИ, ЗАДАЧАТА НА РОДИТЕЛИТЕ, СИМПАТИИ И АНТИПАТИИ В СЕМЕЙСТВОТО

ОНЛАЙН КУРС ПРИНЦИПИ НА СПИРИТИСТКАТА ДОКТРИНА
по Книга на Духовете на Алан Кардек

Урок 29 ФИЗИЧЕСКИ И МОРАЛНИ ПРИЛИКИ, ЗАДАЧАТА НА РОДИТЕЛИТЕ, СИМПАТИИ И АНТИПАТИИ В СЕМЕЙСТВОТО



Книгите, препоръчани в урок 29, с уроците на духовната трансформация и израстването обяснени в нашето ежедневие може да изтеглите тук:
1. Исус у Дома 1 ЧАСТ - психографирана от медиума Шико Шавиер, редактирана второ издание - https://drive.google.com/file/d/1LmaTkZWhnLQ8oVUsZTmaOX80cy3cXdWQ/view?usp=sharing
2. Златна Книга на Разказвачите на Истории 46 истории за малки и големи, редактирана и допълнена с нови истории - https://drive.google.com/file/d/1HNfELk4qAcS6oW7LpTPKAehj6merpwyC/view?usp=sharing
3. Евангелието според Спиритизма, Алан Кардек - https://drive.google.com/file/d/1IFWl7tRkfXfhtCn12KdPxu6xFAkcTCST/view?usp=sharing
4. Животът ни Учи, Мария Ида Балчега Болчоне - https://drive.google.com/file/d/1eTpilgcqzhunCT2o7GV3pmPaoYBq8Xod/view?usp=sharing


ФИЗИЧЕСКИ И МОРАЛНИ ПРИЛИКИ

207. Родителите често предават физическа прилика на децата си. Предават ли също така и някакво морално сходство на характера?
„Не, защото душите или духовете са напълно различни един от друг. Тялото произлиза от тяло, но Духът не идва от Дух. Сред потомците на расите има само кръвно родство. "

а) Откъде произхождат моралните сходства между родители и деца?
"Това са симпатизиращи духове, които взаимно са били привлечени един от друг по аналогия на наклонностите."

208. Никакво влияние ли не могат да окажат Духовете на родителите върху детето след раждането му?
„Напротив: те могат да окажат голямо влияние. Както вече казахме, Духовете трябва да допринасят за напредъка си един друг. Ето защо духът на родителите имат мисията да развива духа на децата си чрез възпитанието. Това представлява една задача за тях. Биха се провинили, ако не успеят в изпълнението ѝ. "

209. Защо при добри и добродетелни родители се раждат деца с порочен характер? От друга страна, защо добрите качества на родителите не винаги привличат по симпатия добър дух, който да се роди като тяхно дете?
"Не е рядкост един лош Дух да поиска да му бъдат дадени добри родители, с надеждата, че съветите им ще го изведат на добър път и често Бог му дава това, което иска."

210. Могат ли родителите чрез своите мисли и молитви да привлекат по-добър дух към формиращото се тяло, вместо един по-нисш?
„Не, но те могат да подобрят духа на детето, което се е родило при тях и им е поверено. Това е тяхно задължение. Лошите деца са едно изпитание за родителите. "

211. Откъде произлиза сходството на характера, което често съществува между двама братя или сестри, особено близнаци?
"Това са симпатизиращи си, приятелски духове, които се сближават поради подобие на чувствата и се чувстват щастливи, че са заедно."

212. Съществуват ли два духа при деца, чиито тела са родени свързани, като някои органи са общи?
"Да, но приликата между тях е такава, че вие ги усещате в много случаи като един."

213. Тъй като в близнаците Духовете се въплъщават от симпатия, откъде идва антипатията, която понякога се забелязва сред тях?
„Няма правило, че духовете на близнаците са симпатизиращи. Случва се и злите духове да се учат как да се борят заедно на сцената на живота. "

214. Какво трябва да мислим за тези истории на деца, които се борят в утробата на майката?
"Това е алегория! За да обозначи колко закоравяла е омразата, която взаимно признават, те го изобразяват за да се усети още преди раждането им. Като цяло не вземайте под голямо внимание поетични образи. "

215. От какво се поражда отличителния характер, който се забелязва при всеки народ?
„Духовете също са групирани в семейства, формирани по аналогия на техните повече или по-малко пречистени наклонности, според извисеността, до която са достигнали. Следователно, един народ представлява едно голямо семейство, образувано от събирането на симпатизиращи Духове. От тенденцията на членовете на тези семейства да се събират заедно произхожда приликата, която съществува между отделните индивиди и съставлява отличителния характер на всеки народ. Мислите ли, че добрите и хуманни духове търсят да се инкарнират в един груб и суров народ? Не. Духовете симпатизират на колективите, както симпатизират на отделните личности. В множеството, където се намират, те са сред онези, с които имат унисон. "

216. В новите си съществувания Духът ще запази ли следи от моралния характер на своите предишни съществувания?
„Това може да се случи. Но като се подобрява, той се изменя. Може да се случи и социалното му положение да бъде различно. Ако от господар той стане роб, вкусовете му ще бъдат съвсем различни и трудно бихте го познали. След като Духът винаги е един и същ в различните прераждания, може да съществуват определени аналогии в проявленията му, макар и модифицирани от навиците, характерни за позицията, която заема, докато едно забележително подобрение не промени изцяло характера му, тъй като от горд и лош Дух той може да станете смирен и добър, ако се разкае. “

217. Пренася ли Духът следи от физически характер от предишни негови съществувания към последващи съществувания?
„Новото тяло, което той взема, няма нищо общо с онова, което по-рано е било унищожено. Духът обаче се отразява в тялото. Несъмнено това е само материя, но въпреки това, то се моделира от възможностите на Духа, който отпечатва на него определени белези, особено на лицето, за това вярно е да се каже, че очите са огледалото на душата, чертите на лицето на индивида отразява душата му по определен начин. Поради това, когато в един много грозен човек обитава добър, проницателен, хуманен Дух, то има нещо, което се харесва, докато има красиви лица, които не ви оказват никакво впечатление, и които дори стигат до там, че да внушават отвращение. Може да предположите, че само добре оформени тела обвиват най-съвършените Духове, но истината е, че всеки ден вие се сблъсквате с добри хора, с една деформирана и обезобразена външност. Без да има очебийно сходство, подобието на вкусовете и наклонностите може да породи това, което се нарича „семейна атмосфера. “

Коментар на Кардек: Никаква съществена връзка не поддържа тялото, което душата приема в едно въплъщение с тялото от предишното въплъщение, тъй като то може да има един много по-различен произход от този и беше нелепо да се преструваме, че в поредица от съществувания има сходство, което е изцяло случайно. Качествата на Духа обаче често променят органите, които му служат за проявленията и се отпечатват по специален начин на физическото му лице и дори на всичките му маниери. Ето как под обвивка на едно тяло с най-смирен външен вид човек може да намери едно изражение на величие и достойнство, докато под една мъжествена на вид обвивка често се вижда низост и безчестие. Не е рядкост, когато се наблюдаваме определени хора, които издигайки се от най-ниското положение, без усилие поемат навиците и маниерите на висшето общество. Изглежда те отново се озовават в своята си среда. Други за разлика от тях, въпреки произхода и образованието си, винаги изглеждат неуместно в такава среда. Как може да се обясни този факт, ако не като едно отражение на това, което Духът е бил преди?

„Книга на Духовете“ онлайн от този списък с книги: http://spiritismallankardecbg.blogspot.com/p/blog-page_60.html
Очакваме вашите коментари, въпроси или просто мнение под статията в сайта или във фейсбук група Спиритизъм/ Spiritism - https://www.facebook.com/groups/704234613047102/

Всички досегашни уроци от онлайн курса може да намерите тук: http://spiritismallankardecbg.blogspot.com/p/blog-page_12.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар